Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

National selfie day : 21st of june.

Aller en bas

National selfie day : 21st of june.  Empty National selfie day : 21st of june.

Message  MurielB Jeu 21 Juin - 22:38

https://www.sporcle.com/blog/2018/06/what-is-national-selfie-day/

National selfie day : 21st of june.  1-18
Today, selfies are everywhere, from publicity stunts at the Academy Awards to research in academia, not to mention the Facebook walls and Twitter feeds of our favorite celebrities and of our friends and neighbors. One 2015 study posed the idea that our selfies can say a lot about our character and personality. And a 2018 report even solidified what we’ve all suspected for years: yes, our noses really do look bigger in selfies because of the camera angling.

The researchers define selfies as "a self-portrait photograph of oneself (or of oneself and other people), taken with a camera or a camera phone held at arm’s length or pointed at a mirror, that is usually shared through social media.”why do we do selfies ? Is it a proof of narcissism ?  why  has this trend become so prevalent ? what do you think ?

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17578
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum