Café polyglotte sur le net (Language forum)
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Is it possible to forget a native language ?

2 participants

Aller en bas

Is it possible to forget a native language ? Empty Is it possible to forget a native language ?

Message  MurielB Lun 28 Sep - 11:07

http://eurotalk.com/blog/2015/09/21/is-it-possible-to-forget-your-native-language/

The way I see it is that the brain seems to keep the information and skills that you use on a daily basis ‘at the surface’ and puts the rest in a back drawer. So the longer the time is that you do not think about something, the further back it goes
Hi every one !
As you can read, Ioana is gradually losing her Rumanian language because she speaks and thinks in English all the time.
She jumps to the conclusion that If we are determined to learn a new language it is important to practise, even just 15-20 minutes a day can make a huge difference

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17588
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Is it possible to forget a native language ? Empty Re: Is it possible to forget a native language ?

Message  Johanna Mar 29 Sep - 17:27

Hi everyone,

As the quote says, I don't think you can actually forget a langue, and even less your native language, it just gets on the back burner. The linger it stays there the longer you'll need to regain all your skills.
So I agree with you Muriel, I think using it even 15 minutes a day is a good solution !
Johanna
Johanna

Messages : 29
Lieu : Madrid
Langues : Gb, Fr(Langues maternelles) Esp, Hébreu

http://www.leslanguesetrangeres.com

Revenir en haut Aller en bas

Is it possible to forget a native language ? Empty Re: Is it possible to forget a native language ?

Message  MurielB Mar 29 Sep - 21:13

Thanks Johanna for confirming that practising every day is very important !

_________________
France Merci de me faire part des grosses fautes dans mes messages en langue étrangère (en Message Privé). Grâce à vos remarques, je pourrai m'améliorer  :-) 
Pour n'importe quelle  question =>muriel.bercez@gmail.com
Pour connaitre le mode d'emploi=>PRESENTATION
You Don't speak French              =>Gb,De, Esp, It 
MurielB
MurielB
Admin

Messages : 17588
Lieu : Calais
Langues : Français (Langue maternelle), Gb, De, It, Es, chinois

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum